Laatste week in Antigua

Wat gaat de tijd hier snel! Vrijdag nacht vertrek ik hier uit Antigua en dan heb ik er zowat 6 weken opzitten. Ik heb de laatste weken in de middag gewerkt op het centrum, Engelse lessen en kooklessen. En in de ochtend heb ik her en der verspreid Spaanse lessen. Het heeft even geduurd maar ik kan hier wat meer mijn draai vinden. Je kent de taal beter en de kinderen, dat scheelt een hoop. Vorige week vrijdag heb ik hier zelfs koninginnedag gevierd, in een kroegje ergens in Antigua. Tja, overal waar je komt, kom je wel Nederlanders tegen! Kennnelijk een volk dat overal zijn vleugels uit slaat.

Afgelopen week liep ik rond in Antigua. En dan bedenk ik me, wat bijzonder het is om hier te zijn!! In een ander land, een andere cultuur, mogen meekijken in het gastgezin. Wat is de wereld dan zo klein en tegelijkertijd zo groot. Met een schitterende natuur en vriendelijke mensen! En ik ben gewoon hier, en mag en kan er enorm van genieten!

Met het gastgezin heb ik het erg getroffen. Afgelopen dinsdag ben ik samen met de hele familie achterin de pickup naar een zwembad in de buurt geweest. De luch werd meegenomen en in het zwembad genuttigd. Leuk om juist deze dingen samen te doen. Maandag was Nele vertrokken, dus ik dacht bij mijzelf, dat wordt nog moeilijk. Maar de moeder van het gezin nam mij meteen 's avonds mee naar de hele familie. De huizen van haar zussen en ouders staan naast elkaar, dus hopten we van het ene naar het andere huis. Dit zie je hier veel, de meesten families wonen dicht bij elkaar, of delen een huis samen. De mensen hier zijn erg vriendelijk, groeten altijd, maken een praatje met je, een zeer sociaal gebeuren hier!

Helaas dames, de salsalessen zijn voor mij een ware ramp. Ik kan en de stappen niet volgen en mijn partner evenmin. Het zal nog wennen zijn in Nederland, hier zijn de mannen wat meer ondernemend, en durven de dames daadwerkelijk om een dans te vragen. Waar ze in Nederland enkel van een afstandje staan toe te kijken en mogelijk hun mond durven open te trekken als je op het punt staat te vertrekken. Daar tegenover staat dat ik ze hier wat te opdringer vindt en te dichtbij mij dansen.

Nog even en dan ga ik naar Nicaragua. In Managua kom ik aan zaterdagmiddag aan, maar ik zal deze stad zo snel mogelijk verlaten om een veiligere haven op te zoeken aan de kust. Tot zover! Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

xx

Reacties

Reacties

Anneloes

Gaaf om je blog te lezen!!! Ik hoor zo hier en daar nog meer verhalen van je.. Ja je bent nog steeds een hot item hier in Grunn;) geniet er nog van! Liefs Loes

Rachel

Het gaat er bij mij nog niet helemaal in dat jij niet goed in Salsa dansen bent.... :) Dikke kus!

Karen en Tom

Hey Alies,

Leuk om weer van je te horen. Fijn dat je een leuk gastgezin hebt en dat je nu beter kan wennen.
Geniet nog even volop, voor je het weet is het weer voorbij!!!

Hou ja taai!
xx Tom en Karen

Petra

Heej liesl!
Wat een toffe verhalen idd super tof dat jij daar nu gewoon bent en een nieuwe cultuur leert kennen. Lekker van genieten en die foto's zijn echt super tof om te kijken, dan krijgen we hier in nl ook nog een vleugje cultuur mee!
Als je terugkomt wil ik sowieso alle foto's bekijken! Maar daar hoef je nog even lekker niet over na te denken!
Genietze!
Liefs,
Petra

Sietske

He Alies,

Wat leuk om lekker op te gaan in een andere cultuur. Geniet van je tijd en dat salsa dansen krijg je zeker nog wel onder de knie.
Dikke kus

tante jenny

Hoi Alies, leuk om weer een bijzonder mooi verhaal van je te lezen. Fijn dat het nu beter gaat en je ook meer kan genieten van alles wat je doet, ziet en hoort.
Dat de salsa niet zo goed gaat, geeft niet. Wij Nederlanders zitten strakker in onze heupen, vraag het maar aan Maxima.
Blijf genieten hé!!! Be careful!!!
groetjes en liefs, tante jenny

Jaap en Femmie

Hoi Alies. Leuk om weer wat van je te horen
Fijn dat het wat makkeliker wordt en dat je zo fijn gastgezin hebt. Geniet van alle dingen die op je pad komen en de niet leuke dingen gauw vergeten. Dikke knuffel vanuit Nieuwleusen

jan en Jannie

Hallo Alies, leuk om je reisverhaal vol met enthousiame te lezen. Fijn dat het zo goed gaat, en dat je geniet van de mooie natuur om je heen.
Maak er een mooie tijd van.
Groeten Jan(nie)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!